eslazeno: Honza hovořil s Petrem Štefkem z Change Health Fit o nízkosacharidové stravě, osobních zkušenostech, o rodičích a  dětech a dalších trampotách kolem loukarb. Řeč přišla i na hlavní aspekty tzv. remise cukrovky 2. typu, tedy možnosti zbavit se symptomů a snížit riziko zdravotních komplikací.

Štefko-Vyjídák (2019) Rozhovor o nízkosacharidové stravě, remisi diabetu 2. typu a dalších věcech (LC/Keto podcast)

Obsah

00:00 Představení
03:25 Honzův loukarb příběh (lupenka, psoriáza, Wolfgang Lutz, vysazení léků)
07:00 Individualizace loukarb životního stylu
09:38 Je 72 gramů sacharidů dost nízko na zlepšení zdravotního stavu?
11:50 Dobře, méně dobře a špatně sestavená nízkosacharidová strava
14:40 Ranní rutina? Snídat či nesnídat?
19:40 Kognitivní funkce, myšlení, celková pohoda
21:35 Spánek
23:20 O rodičích a loukarb dětech, věková hranice pro loukarb?
28:40 O remisi diabetu 2. typu, redukce hmotnosti, ektopický tuk
34:00 Udržení snížené hmotnosti – jak vydržet?
37:20 Trend zájmu českých lékařů o loukarb
41:15 Loukarb v těhotenství. Je třeba v těhotenství kontrolovat glykémii?
48:35 Osobní zkušenosti s monitoringem glykémie, ketolátek
50:30 Užitečná vyšetření, kalciové skóre srdečních tepen, pokročilý lipidový profil
57:20 Biohacking? Genetická vyšetření?
1:03:50 Vánoční pečení, rodinná pohoda
1:07:40 Jakou potravinu vzít na opuštěný ostrov?

Užitečné odkazy 

Vyjídák (2019) Jak setřepat diabetes 2. typu? Praktické tipy na úpravu jídelníčku
Vyjídák (2019) Můžeme omezováním sacharidů skutečně dosáhnout trvalé změny hmotnosti a úpravy zdravotního stavu
Taylor (2018) Translating aetiological insight into sustainable management of type 2 diabetes
Rušavý (2019) Je možné dosáhnout remise diabetu 2. typu?
Share via